maandag 7 maart - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Stanny Bode - WaarBenJij.nu maandag 7 maart - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Stanny Bode - WaarBenJij.nu

maandag 7 maart

Door: Stanny Bode

Blijf op de hoogte en volg Stanny

08 Maart 2016 | Cambodja, Phnom-Penh

Vanaf vandaag gaat Kim mee naar de Tempel. Het motoravontuur is voorbij we gaan samen met de tuk-tuk. Het is erg leuk omdat we nu ook samen activiteiten kunnen verzinnen. Nadat Kim zich had voorstelt en vise versa zijn we aan de slag gegaan. We hebben scrabble gespeeld en "hangman" maar dat doen we voortaan met hele zinnen anders is het te makkelijk of ze moeten echt een moeilijk woord hebben. Het enthousiasme van de monniken is echt geweldig en overal doen ze met volle overgave aan mee. Onze voorgangers hebben al een hoop werk gedaan en wij proberen dat nu allemaal in praktijk te brengen. Dus veel praten want vinden ze nog eng en hele zinnen maken. Soms begint er één en samen met de rest eindige we in een prachtige volzin. In de lunch time ben ik met Kim weer bij de hoofdmonnik op bezoek geweest en hebben we rondgewandeld over het complex. Het laatste half uur ben ik met gaan wandelen met de "beste" van de klas en hij heeft me uitgelegd in Engels het ontstaan van Boedha het ging moeizaam maar lukt iedere dag beter. Ondertussen bleef Kim bij de rest en zij kwamen ook helemaal "los". Zelf de meest verlegen monnik durfde nu ook te praten. 's Avonds zijn we met z'n allen uit eten geweest omdat Yolande morgen vertrekt. Wat een TOP wijf veel plezier gehad de afgelopen week met haar. Met zijn zessen ( Hong, Nadine, Greg, Kim, Yolande en ik) hebben we de avond afgesloten in de sky bar vanaf de 24e verdieping heb je een giga uitzicht over Phnom Pehn. Weer een dag om nooit te vergeten. Gr Stanny

• 08 Maart 2016 - 21:46

Papmam :

Vrolijke leerlingen zijn t.Ben jij dat die zo lekker ligt te pitten?Wel even lekker als t zo warm is.xxx