Dinsdag 8 maart t/m vrijdag 11 maart - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Stanny Bode - WaarBenJij.nu Dinsdag 8 maart t/m vrijdag 11 maart - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Stanny Bode - WaarBenJij.nu

Dinsdag 8 maart t/m vrijdag 11 maart

Door: Stanny Bode

Blijf op de hoogte en volg Stanny

13 Maart 2016 | Cambodja, Phnom-Penh

Oh my Budha ik ben hier alweer 2 weken. Time flyes when you're having fun! Dinsdag hadden we lekker een dagje vrij omdat het international women'day was. Heerlijk dagje gewoon niets gedaan, lekker uitgeslapen en wat aangeklooid. Woensdag hebben weer wat werkwoorden vervoegd maar ze zijn zo goed. Het lijken wel sponzen het tempo waarmee ze informatie opnemen. We moeten ze continu uitdagen maar met wat fantasie lukt dat prima. Ze zijn inmiddels dol op scrabble maar dan zonder regels haha. Dus iedereen die een woord ziet legt het aan. Ook "hangman"moet steeds complexer dus we proberen nu ook moeilijke zinnen en dat is meestal ook hilarisch vooral omdat ze met het uitspreken de s, t en ds vergeten. We proberen afwisselend les te geven Kim begint of ik en dan neemt de ander het weer over. Iedere middag na de lunch neem ik Sovanchai apart en dan gaan we naar de tempel. Hij wil een gesprek kunnen voeren en dat gaat toch het best als hij ook de kans krijgt om te praten. Bijkomend voordeel is dat rest nu ook begint in de klas omdat hij meestal het gesprek overneemt. Dus typisch geval van 1+1=2. Hij heeft het hele verhaal van het "ontstaan" van Budha op een aantal uitgeprinte A4tjes. En vanaf donderdag leest hij het hardop voor en schrijft hij de woorden die hij niet kent op in knmer. Omdat hij vorige week nog aarzelend en voorzichtig begon heb ik er eerst voor gezorgd dat zijn zelfvertrouwen beter is geworden. Nou en omdat hij met sprongen vooruit gaat ben ik min of meer in mijn eigen valkuil gevallen want hij is niet meer te stoppen. In de middag geen pauze meer en als de tuk-tuk klaar staat voor vertrek nog even de alinea afmaken. Ook de andere zijn super gemotiveerd en praten nu ook meer. Vrijdag was zo grappig, ik vroeg aan Sovonchai of hij de moeilijke woorden die we samen hadden gevonden in knmer op het white board wide schrijven om ze daarna naar het Engels te vertalen. Hij had 3 rijen dus daar konden we mee vooruit. Kim en ik waren in de klas gaan zitten en hij nam het over. Op een gegeven moment vroeg hij aan Kim wat er stond hij wilde wel helpen door de eerste letter op te schrijven. Het woord was pregant en toen hij het ging uitbeelden lach iedereen inclusief hij in een deuk. Toen was ik aan de beurt en hij zei met een big smile yuo know it you tould me yesterday maar niet in knmer. Al met al een superleuke oefening en hij krijgt een idee hoe hij de stof ook over kan brengen. 's Avonds hadden we afscheidsdiner voor Nadine, Will en Ashley was weer gezellig alleen jammer dat ze gaan. Na het diner nog bij Narins op het terras gezeten. Nadines haar ingevlochten en wat foto's gemaakt. Will en Ashley moesten vroeg opstaan en wilde op tijd naar bed. Greg, Hong en ik zijn met Nadine blijven wachten tot ze haar kwamen ophalen rond 24.00 uur. Jammer dat er iedere week leuke mensen vertrekken maar hoort een beetje bij dit soort van reizen. Oh ja bijna vergeten vrijdag had nog een feestelijk tintje na weken vol spanning ( hij dacht echt dat hij het niet zou halen) is Sovonchai geslaagd voor examen ik heb zelden iemand zo blij gezien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stanny

Actief sinds 12 Dec. 2015
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 10574

Voorgaande reizen:

30 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Going downunder !!

26 Februari 2016 - 27 Maart 2016

Tempelproject Cambodja

Landen bezocht: