16 en 17 Februari - Reisverslag uit Barossa, Australië van Stanny Bode - WaarBenJij.nu 16 en 17 Februari - Reisverslag uit Barossa, Australië van Stanny Bode - WaarBenJij.nu

16 en 17 Februari

Door: Stanny Bode

Blijf op de hoogte en volg Stanny

17 Februari 2017 | Australië, Barossa

Donderdag lekker uitgeslapen en met Jenny gekeken wat we gaan doen. We besluiten op de fiets de Rieslingtrail te gaan doen. Bij de receptie konden we fietsen huren. Dus als eerste naar de cellerdoor van de oudste winery Sevenhill. Natuurlijk trof ik een fiets waarvan de versnelling niet goed werkte. Moest me het leplararus trappen om boven te komen. Het is ondertussen bloedheet dus het zweet gutst onder ons helmpje pfff. Wel mooie tocht tussen de druivenvelden. Plots doemt een bordje op met Sevenhill. We besluiten om niet meer over de weg te gaan maar nemen het pad naar boven lopend. Terwijl we lopen wordt de kruistocht uitgelegd en zo voelt het ook. Boven aangekomen staat een oud klooster met kerk. Prachtige omgeving het schijnt dat in 1884 Jezuiten daar zijn neergestreken. Ik moest Jenny uitleggen wat Jezuiten zijn/waren dus gelukkig kan ik haar ook nog wat bijbrengen over Europa. Na wat te hebben rondgewandeld kwamen we bij het wijnmuseum annex proeverij. Na eerst een paar Rieslings te hebben geproefd werd met veel nogal wat bombarie een gewurzttramminer aangekondigd. Het was dezelfde zoete bocht die voor 1 euro 50 bij de Lidl ligt alleen was hij daar $22. Na nog een rondje door het museum werd het tijd om verder te fietsen. Het werd ons afgeraden om de volgende 2 wineries te bezoeken vanwege de hitte en de droge zandpaden. Dus op naar de lunch een beetje naar beneden. Blijkt dat de lunchroom ook een winery heeft bah hoe vervelend. Na een lekkere salade en een proeverij van wat kleine lokale wijnboeren wordt het tijd om verder te fietsen nog 1 te gaan. Heuvel af, heuvel op met de rotfiets blijkt ons laatste adres gesloten. Flesje wijn onderweg gekochtven die lekker bij het zwembad opgedronken. Ondertussen appte Diane dat ze naar het ziekenhuis is gegaan ze was te ongerust. Ze kunnen geen oorzaak vinden maar vanwege de operatie 8 weken geleden is ze ter observatie opgenomen. Vrijdag rijden we om 9 uur naar huis in de 2 uur naar Diane haar huis ziet het er niet naar uit dat ze die dag thuiskomt. Ik pak mijn koffer om bij Jenny te logeren voor zolang het duurt. Omdat we toch in Adelaide zijn besluiten we om even bij mijn tante lang te gaan nog eens 1,5 uur. Ze geniet met volle teugen van ons bezoek gelukkig heeft ze een goede dag. Ze is aan het dementeren en vergeet veel wat haar irriteert. Gelukkig weet ze wel dat ik er ben maar vraagt me wel 10x hoelaat ik wegga. Na een dikke vette hug gaan we verder naar Jenny's huis nog eens 1,5 uur. Matt wacht ons op met diner en een wijntje en je kunt blijven zolang je maar wilt. Het begint op te schieten maar het is nog steeds super leuk.

  • 18 Februari 2017 - 12:00

    Marie-Therese :

    Wat heb je het toch zwaar daar

  • 18 Februari 2017 - 19:14

    Papmam:

    Nounou,dat was me weer de tocht der tochten.Dat jullie dat helemaal op de fiets hebben gedaan TOPPIE hoor en dan gaat die wijn ook nog eens in je benen zitten.Nou ik hoop dat je nog naar Diana kunt.We hebben vanmiddag in de St.Jan een kaarsje opgestoken voor haar.Geniet nog even lekker.xxx Liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stanny

Actief sinds 12 Dec. 2015
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 10515

Voorgaande reizen:

30 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Going downunder !!

26 Februari 2016 - 27 Maart 2016

Tempelproject Cambodja

Landen bezocht: