Homestay donderdag 24 maart en vrijdag 25 maart - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Stanny Bode - WaarBenJij.nu Homestay donderdag 24 maart en vrijdag 25 maart - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Stanny Bode - WaarBenJij.nu

Homestay donderdag 24 maart en vrijdag 25 maart

Door: Stanny Bode

Blijf op de hoogte en volg Stanny

25 Maart 2016 | Cambodja, Khett Siem Reab

Om 9.00 uur opgehaald door een taxi met airco en een geweldig Engels sprekende chauffeur haha. Maar hij deed zijn best dus was eigenlijk wel grappig. Op naar Banteay Chhamar zo'n ruim 2 uur rijden het binnenland in dicht bij de Thaise grens. Zijn vrouw ging ook mee want dan konden ze tijdens mijn verblijf hun familie bezoeken had ik ook gedaan als de rit betaald werd. De lunch na aankomst was eenvoudig maar wel erg lekker. Achter op de motorbike werd ik naar de homestay gebracht. Over zandpaden met lekker diepe kuilen kwamen we midden in het dorp bij zijn huis aan. Voor Cambodjaanse begrippen zag het er heel mooi uit. Ik kreeg een mooie kamer natuurlijk super basic maar lekker bed 2 ramen (zonder glas) en een ventilator. In eerste instantie werd gezegd dat er geen elektriciteit was maar ovat eral hingen peertjes met spaarlampen dus het was best lux zeg maar. Deze huizen zijn helemaal open dus geen voordeur of zo hopa gelijk midden in huis. Het was een leuke familie, gastheer en vrouw met 2 schattige dochters van 3 en 1 jaar oud. Ook zijn vader en moeder woonden in. Ik kon overal rondlopen alsof ik thuis was en zij deden gewoon hun ding. Het Engels was een beetje behelpen maar dat maakte het ook wel bijzonder. Na de kennismaking werd ik naar een zijdefarm gebracht nou ja zijdefarm. Het was een kleine weverij in handen van een commercieel ingestelde fransman. De sjaals werden er geweven en verkocht voor de hoofdprijs. Kleinigheid voor mama gekocht anders kwam je natuurlijk niet weg. Jammer dat ze naar zoiets brengen had het geld liever aan bv de plaatselijke bib gegeven. Daarna na tempel nummer zoveel. De vergeten tempel Banteay Chhmar deze was totaal vervallen maar 1 muur stond nog overeind. doorop was een gravure van Avalokiteshavra te zien met 32 armen mooi maar heb het nu wel beetje gehad met alle tempels. 's Avonds nog een diner bij deze tempel met een plaatse bandje en fakkel licht. De "bandleider" kwam vragen of ze goed waren. Pfff geen idee het was echt lokale muziek dus heb maar ja gezegd hij ook weer blij. Na terugkomst ben ik op bed gaan liggen met de ventilator aan. Iedereen gaat om uiterlijk 9.00 uur naar bed want ze staan om 5.00 uur op. Het was een warme nacht onder de klamboe maar heb wel geslapen. 's Morgens de zonsopgang gezien mooi alleen de foto is mislukt. Na een douche wat rondgewandeld in de buurt en nog "gekletst" met de familie. Na het ontbijt terug naar Siem Riep. Mijn keuze wilde nog lekker 1 dagje zwemmen en cadeautjes voor thuis kopen. Morgen om 13.00 uur word ik opgehaald. Het was geweldig heb overal van genoten maar het eind in zicht komt wil ik ook wel weer naar huis. Nog 1 dag genieten TOT SNEL!!!
ps kan de foto's niet uploaden dus die komen later

  • 27 Maart 2016 - 15:10

    Truus:

    Zo te horen heb je een supertijd gehad! En wat een prachtige foto's.. ziet er wel bloedje heet uit! En om zo bij de lokale bevolking te logeren lijkt me wel een bijzonder ervaring. Vooral de tempel die helemaal overgroeid was, die bomen erover heen vond ik echt ontzettend mooi! Ik heb in elk geval genoten van je verhalen en foto's. Nu wachten op de volgende reis :-)
    dank je wel Stanny!
    Groetjes, Truus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stanny

Actief sinds 12 Dec. 2015
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 10541

Voorgaande reizen:

30 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Going downunder !!

26 Februari 2016 - 27 Maart 2016

Tempelproject Cambodja

Landen bezocht: