Tempels, tempels en nog meer dinsdag 22maart‏ - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Stanny Bode - WaarBenJij.nu Tempels, tempels en nog meer dinsdag 22maart‏ - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Stanny Bode - WaarBenJij.nu

Tempels, tempels en nog meer dinsdag 22maart‏

Door: Stanny Bode

Blijf op de hoogte en volg Stanny

23 Maart 2016 | Cambodja, Khett Siem Reab

Na het ontbijt ben ik door een tuk-­tuk opgehaald en bezoek je, onder begeleiding van een gids, het grootste en mooiste tempelcomplex ter wereld: Angkor Wat. Eerst bezoek je de Angkor Wat tempel zelf, de bekendste van de bijna 120 tempels op het complex. Echt niet te geloven mooi en groot je kunt blijven lopen. Het is ook hoog met hele steile trappen soms zonder leuning doodeng. De trappen op is geen probleem maar terug als je die diepte inkijkt soms echt met trillende knieën en zonder lucht weer naar beneden. Maar ik heb het gedaan en had het ook niet willen missen. Het is echt een aanrader bijna alles staat nog overeind en alle gravures zijn overweldigend mooi. Daarna gingen we de Angkor Thom. De 54 vierkoppige Boeddha beelden zullen ongetwijfeld indruk op je maken. Ook weer indrukwekkend niet normaal en weer die enge trappen maar het begint te wennen ( echt niet). Mijn gids wilde dat ik van iedere toren een foto maakte maar na 2 ben ik gestopt en deed ik alsof. Maar ongelofelijk hoe mensen dat zo'n 1000 jaar geleden hebben kunnen maken wat zullen er veel bezweken zijn onder de hitte en het inmens zware werk. Later op de dag na de lunch Ta Phrom tempel, bekend van de film ‘Tomb Raider met Angelina Jolie. Deze tempel is nog helemaal in originele staat en gedeeltelijk overwoekerd door de jungle. Deze is echt verreweg mijn favoriet niet normaal hoe mooi. De bomen die de tempel overwoekeren lijken wel van zilveren echt ze glimmen in het zonlicht. Jammer dat het overal stikt van de Chinezen, Japanners en Koreanen met hun selfiesticks. Het is moeilijk om foto's te maken waar ze niet opstaan maar heb mijn best gedaan. In de Ta Phrom had ik nog wel langer willen blijven maar de drukte was echt niet te doen. Daarna nog 2 kleinere tempels gezien kleiner en ben de naam vergeten. Ben nu ook wel klaar met tempels prachtig maar genoeg is genoeg. 's Avonds met Tyne nog lekker in pubstreet gegeten, bijgekletst (zij heeft een ander programma) en afscheid genomen. De komende 2 avonden zijn voor mij gepland en vrijdag vliegt zij naar huis.

  • 23 Maart 2016 - 17:37

    Papmam:

    Niet te geloven wat n hoogte ,dat was n klim.Indrukwekkend hoor.En die bomen dat is inderdaad iets van heel veel eeuwen.Nou ben benieuwt naar je fotoboek straks.Nog fijne dagen.xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stanny

Actief sinds 12 Dec. 2015
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 10518

Voorgaande reizen:

30 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Going downunder !!

26 Februari 2016 - 27 Maart 2016

Tempelproject Cambodja

Landen bezocht: