Tempels, tempels, tempels 21 maart - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Stanny Bode - WaarBenJij.nu Tempels, tempels, tempels 21 maart - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Stanny Bode - WaarBenJij.nu

Tempels, tempels, tempels 21 maart

Door: Stanny Bode

Blijf op de hoogte en volg Stanny

21 Maart 2016 | Cambodja, Khett Siem Reab

Om 8.30 uur was de gids bij het hotel met een busje met airco. De tuk-tuk had een slappe band haha. De eerste stop was Banteay Samré is een van de kleinere minder bezochte tempels.
Echter niet minder mooi aangezien deze tempel nog in hele goede staat is. De reliefs zijn prachtig. De tempel is vrij compact en de gebouwen staan verhoogd in plaats van op een solide plateau. Daardoor loop je rond om het verlaagde grasveld heen, net alsof het een gracht is.
Je hebt echt het gevoel dat je in de tempel loopt in plaats van er slechts op.
Preah Ko is onderdeel van de Roluos Groep, de eerste tempels van het Khmer-rijk. De naam betekent: 'Heilige Stier' en voor het complex zie je dan ook drie zittende stieren. Preah Ko is het eerste tempelcomplex van het Khmer-rijk. Het complex bevat in 6 prachtige torens in totaal; elke toren heeft nog diverse prachtige details. Ook nog Lolei en Bakong bezocht al deze tempels liggen min of meer bij elkaar en zijn gebouwd tussen 800 en 1000 jaar n chr. Tot slot nog Banteay Die heel mooi bewaard is gebleven. Tussendoor ook nog het landmijn museum. Daarna was ik letterlijk ziek van de hitte en het eindeloos lopen . Maar had het voor geen goud willen missen.

• 22 Maart 2016 - 19:08

Papmam:

Ja ja.Hetis heel mooi,je kunt toch wel zeggen dat je heel wat gezien hebt.Ja die hitte is iets waar wij niet zo goed tegen kunnen en dat water van t zwembad is ook niet om op te frissen,ach straks als je weer thuis bent ben je zo weer afgekoeld moet je maar denken.Geniet er nog maar van n paar dagen van .Heel veel liefs van ons.xxxxxxxx

• 23 Maart 2016 - 07:30

Maudlin:

Hallo Stanny, door op de link te drukken die je had gestuurd kwam ik hier. Wat leuk om jouw belevenissen te lezen. Indrukwekkend land. Een totaal andere wereld dan waar wij leven. De foto's geven een goed beeld. En wat vliegt de tijd dat je alweer in je laatste week zit. Geniet ervan...groetjes uit een grijs bewolkt Nijmegen. Maudlin