Zaterdag 12 maart en zondag 13 maart‏ - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Stanny Bode - WaarBenJij.nu Zaterdag 12 maart en zondag 13 maart‏ - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Stanny Bode - WaarBenJij.nu

Zaterdag 12 maart en zondag 13 maart‏

Door: Stanny Bode

Blijf op de hoogte en volg Stanny

13 Maart 2016 | Cambodja, Phnom-Penh

Zaterdag morgen na een lekker stevig ontbijtje stond om 10.00 uur Harry met de tuk-tuk voor de deur. Samen met hem en Kim ben ik nog een keer naar het genocide museum en de killing fields gweest. Ik had voor mijn gevoel de eerste keer niet echt alles gezien en gehoord. Bij het entree kaartje kregen we een koptelefoon en een soort van "kastje" mee waarop je de aangegeven nummers kon intoetsen. Je kreeg dan het hele verhaal van wat er op dat aangeven punt was gebeurd. Weer was ik onder de indruk en kan nog steeds niet bevatten wat voor een gestoorde geest je moet hebben om het kwart van je eigen landgenoten zo misdadig te mishandelen. Echt het is misselijkmakend wat hij deze mensen heeft aangedaan. Het is dan ook heel vreemd dat je hier bijna geen "oude" mensen ziet eigenlijk is zowat iedereen onder de vijftig. Om onze zinnen wat te verzetten zijn Kim en ik in de middag nog naar de russian market geweest. Ondanks de hitte en de troep die ze verkopen was het erg leuk. Toen terug kwamen was inmiddels Tyne een meisje uit Engeland aangekomen. 's Avonds zijn we gezellig met haar gaan eten heerlijke garnalen en mixed fried vegetables.

Zondag weer lekker uitgeslapen en na het ontbijt zijn Kim en ik op strooptocht naar boeken gegaan. Bij de international bookstore die op loopafstand ligt heeft kim een boek gevonden met Engelse grammatica vertaald naar het knmer en een mooie kaart van de wereld. Ik had een conversatieboek met gesprekken in het Engels. Beide zijn denken wij ook echt bruikbaar voor als er geen vrijwilligers zijn Maar goed we gaan ze morgen uittesten. Omdat ik Sovon Chhai had beloofd dat hij van mijn de story of Budha in het Engels zou krijgen omdat hij geslaagd is wilde we naar The monument bookstore en dat ging een beetje mis. De tuk-tukdriver kon het niet vinden. Toen hebben we ons maar late afzetten bij de shoppingmale om af te koelen en van het uitzicht te genieten. Terug bij het questhouse geluncht en dar verteltelde een stelletje dat ze er net waren geweest. Dus na de lunch nieuwe poging en uiteindelijk hebben we het gevonden. Ik heb een pocketboek gevonden met het hele verhaal van Budha en een heel mooi boek met prachtige foto's van tempels en Budha's. Nu maar hopen dat ik de juiste heb gekocht. Welal met al weer een geslaagd weekend.

  • 13 Maart 2016 - 13:24

    Corrie:

    Ik vind het zo mooi jouw belevenissen te volgen. Volgens mij is dit een prachtige ervaring.

  • 13 Maart 2016 - 19:26

    Rebecca:

    Wat leuk om je verslagen te lezen. Zie het voor mijn ogen afspelen. Wat een geweldige belevenis en heerlijk dat je dit kunt doen. Geniet er nog van, lieve groetjes van ons, Rebecca

  • 13 Maart 2016 - 19:43

    Papmam:

    Had dit verslag nog niet gevonden maar nu dus wel,heelleuk allemaal om te volgen.xxx

  • 13 Maart 2016 - 21:06

    Maya Van Den Heuvel:

    Hallo Stanny,

    Wat een mooie ervaringen allemaal,interessant om te volgen ook !!! Heel veel plezier nog XXX

    Liefs,

    Maya

  • 18 Maart 2016 - 08:02

    Angelien :

    Hai hai...Wat een ervaring weer....das ook wat dat die tuk tuk de weg niet weet

  • 18 Maart 2016 - 08:04

    Angelien :

    Volgens mij ging mn mail niet echt top..Ik zie de helft maar......maar in iedergeval nog veel plezierkes xxx

  • 18 Maart 2016 - 08:04

    Angelien :

    Volgens mij ging mn mail niet echt top..Ik zie de helft maar......maar in iedergeval nog veel plezierkes xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stanny

Actief sinds 12 Dec. 2015
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 10526

Voorgaande reizen:

30 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Going downunder !!

26 Februari 2016 - 27 Maart 2016

Tempelproject Cambodja

Landen bezocht: