Zondag 6 maart - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Stanny Bode - WaarBenJij.nu Zondag 6 maart - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Stanny Bode - WaarBenJij.nu

Zondag 6 maart

Door: Stanny Bode

Blijf op de hoogte en volg Stanny

08 Maart 2016 | Cambodja, Phnom-Penh

Na het ontbijt om 10 uur opgehaald met de tuk-tuk voor de dagje Koki met Yolande. Koki is een plaats buiten Phnom Phen waar de locals gaan lunchen. Na een uur door de stad en over een opgebroken stoffige weg kwamen we aan. Onze monden vielen open van verbazing het was er echt adembenemend mooi. We moesten over een heel smal plankje naar "ons" hutje lopen. We hadden een prachtig uitzicht over de rivier die aan beide kanten was volgebouwd met picknick plaatsen op palen. Het zat echt afgelaten vol met Cambodjanen die hun volle zakken met etenswaren gezellig met elkaar zaten te verorberen. ER kwamen bootjes langs met vrouwen die van allerlei eten verkochten en een soort van puntbootjes waarop je een uurtje kon varen. Na een koel drankje aten. ook wij ons zelf meegebracht fruit mee. Daarna zijn we een uurtje met de boot over de rivier gevaren erg leuk langs al die hutjes. Al met al weer een geweldig dag ver weg van de stad en de toeristen.